نخ آکریلیک چیست؟

نخ آکریلیک چیست؟

نخ آکریلیک چیست؟ سوالی که ممکن است برای همه افرادی که در صنعت نساجی مشغول به کار هستند، پیش بیاید. این نخ جزء الیاف مصنوعی پرکاربرد در قالی‌بافی است که برای تولید منسوجات متنوع نیز کاربرد دارد.

در این مقاله به بررسی دقیق‌تر ویژگی‌ها و کاربردهای این نخ می‌پردازیم. اگر می‌خواهید بدانید که از نخ آکریلیک در چه صنایعی استفاده می‌شود و نحوه خرید و قیمت آن چگونه است تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مشخصات نخ آکریلیک

آکریلیک از پلیمری با نام پلی اکریلونیتریل تهیه می‌شود و به همین خاطر جزء الیاف غیرطبیعی قرار می‌گیرد. این نخ در واقع رشته‌هایی بلند و باریک از الیاف آکریلیک است که در هم تنیده شده‌اند. همچنین دانستن این نکته جالب است که پلیمر آکریلیک از ونیل استات و متیل آکریلات ساخته شده است. به‌طور کلی این نخ طی فرایند ریسندگی شیمیایی در کارخانه‌ها تولید شده و مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد.

نخ آکریلیک چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد نخ آکریلیک

حال که با مواد سازنده این الیاف آشنا شده‌اید، بهتر است بدانید که به طور کل این نخ‌ها چه کاربردی دارند و در چه صنایعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  1. صنایع جوراب بافی: ویژگی‌های جوراب های تولید شده از نخ آکریلیک عبارتند از الاستیک بودن، دوام عمر، عدم تاول زدن پا در جوراب‌ها، عدم ایجاد حساسیت، گرم و نرم بودن، مقاومت در برابر لکه و چروک.
  2. تولید لباس گرم: کسانی که به لباسهای پشمی حساسیت دارند، می‌توانند از لباس‌هایی که با این الیاف تولید شده‌اند، استفاده کنند. انواع پلیور و ژاکت، کلاه و دستکش را می‌توانید با این الیاف تهیه کنید.
  3. تولید چادر های مسافرتی و سایبان: الیاف آکریلیک مقاومت خوبی در برابر گرما و نور خورشید دارند. به همین خاطر برای تولید سایبان و چادر مسافرتی از آنها استفاده می‌شود.
  4. تولید لباس های ورزشی
  5. قالی‌بافی و تولید موکت: استفاده از نخ آکریلیک در قالی‌بافی باعث می‌شود تا بافت فرش منسجم و یکدست باشد. همچنین فرش‌های بافته‌شده با این الیاف ماندگاری طولانی دارند و کهنه نمی‌شوند. به‌علاوه بهترین گزینه برای تولید موکت‌های هتلی، اداری، تجاری و مسکونی هستند.

خصوصیات و ویژگی های نخ اکریلیک

در این بخش برخی از ویژگی‌های این محصول را بازگو می‌کنیم. دانستن این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید بیش از پیش از کاربردهای این الیاف بهره‌مند شوید و بدانید که آنها را برای چه صنایعی به کار بگیرید.

  • طول و ظرافت این نخ‌ها قابل تغییر و قابل کنترل است.
  • حجم زیادی دارند به طوری که معمولا ۳۰ درصد از الیاف پشمی حجیم‌تر هستند.
  • همچنین نسبت به پشم، بهتر می‌توانند هوا را محبوس کنند. بنابراین در مقابل گرما عایق خوبی محسوب می‌شوند.
  • شستشوی این الیاف راحت است و به سادگی نیز خشک‌ می‌شوند بنابراین نگهداری از آنها آسان است.
  • همچنین در برابر اسید های معدنی، قلیایی‌های نسبتا ضعیف، انواع حلال های رایج، روغن ها، گریس ها و نمک طبیعی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.
  • این الیاف بسیار انعطاف‌پذیر هستند، به طوری که قابلیت بازگشت به طول ابتدایی خود را دارند.
  • در برابر گرما و نور خورشید، مواد چرب، عوامل بیولوژیکی مانند کپک، قارچ، لار و حشرات مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند و این موضوع طول عمر محصولات تولید شده توسط این الیاف را افزایش خواهد داد.
  • مقاومت کششی این نخ‌ها در حالت خشک ۵ گرم بر دنیر و در حالت تر ۴.۸ گرم بر دنیر است.
  • دوام و پایداری این الیاف از انواع الیاف طبیعی مانند پشم و پنبه بیشتر است. به علاوه هزینه کمتری نسبت به آنها دارد.

عوامل موثر در قیمت نخ آکریلیک

عوامل موثر در قیمت نخ آکریلیک

اگر برای کسب و کار خود به دنبال تهیه نخ آکریلیک هستید، باید در مورد عوامل موثر بر قیمت آن اطلاعات کافی داشته باشید.

  1. برند الیاف باعث تغییر قیمت می‌شود. هرچه شرکت تولیدکننده معتبرتر باشد، هزینه الیاف تولید شده توسط آن بیشتر است.
  2. همچنین درجه کیفیت نخ آکریلیک مهم است. معمولا الیاف بی‌کیفیت قیمت پایین‌تری دارند اما قبل از خرید یک محصول ارزان، از میزان مرغوبیت آن اطمینان حاصل کنید.
  3. همچنین حجم الیاف خریداری شده رابطه مستقیمی بر قیمت دارد.
  4. نحوه به دست آمدن و تهیه نخ نیز در قیمت نهایی تاثیرگذار است. مشخص کنید که نخ خریداری شده به شکل تر ریسی یا خشک ریسی تولید شده است؟
  5. نکته مهم دیگر، میزان خرید شما است. اگر به صورت عمده و در مقدار بالا این الیاف را تهیه کنید، شامل تخفیف خواهید شد و هزینه کمتری برای آن می‌پردازید اما اگر خرید خود را به طور کیلویی انجام دهید ممکن است مشمول هزینه‌های بیشتر شوید.
  6. نکته دیگر نوع خرید شما است. اگر خرید خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه انجام دهید، می‌توانید الیاف آکریلیک باکیفیت را با هزینه پایین تهیه کنید.
  7. فروشگاه عرضه‌کننده نیز مهم است زیرا معمولا فروشندگان مختلف، قیمت متفاوتی برای محصولات خود تعیین می‌کنند.

خرید نخ آکریلیک از سایت 4 پیلارز

یکی از نکات مهم در هنگام خرید نخ آکریلیک، برند مدنظر است. عرضه‌کنندگان مختلفی وجود دارند که انواع الیاف آکریلیک را به مشتریان خود عرضه می‌کنند. برای خرید لازم است تا شما یک فروشگاه معتبر در این زمینه بیابید.

سایت 4 پیلارز یکی از مراجع معتبر فروش انواع الیاف طبیعی و مصنوعی از جمله نخ آکریلیک است. فور پیلارز با بیش از ۳۹ سال سابقه در واردات و صادرات مواد اولیه منسوجات، یک مجموعه قوی شناخته می‌شود.  

این مجموعه با استفاده از بهترین متدهای روز دنیا و همچنین پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات صنعتی توانسته تا انواع الیاف را با کیفیت عالی در اختیار مشتریان خود قرار دهد. خرید از این مجموعه بسیار به صرفه است؛ چراکه فور پیلارز، تولیدکننده بوده و بنابراین قیمت مناسبی برای تولیدات خود تعیین می‌کند.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی نخ آکریلیک و ویژگی و کاربردهای آن در صنایع مختلف پرداختیم. اگر صاحب یک کسب و کار هستید و برای پیش بردن تولیدات خود نیاز به نخ آکریلیک دارید، می‌توانید برای خرید این الیاف به وبسایت فور پیلارز مراجعه کنید.

شما با مراجعه به این مجموعه و انتخاب الیاف مد نظر می‌توانید به صورت اینترنتی خرید خود را تکمیل کرده و سفارش مد نظر را در مقصد مورد نظر تحویل بگیرید. به این ترتیب می‌توانید در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید.

فهرست موضوعات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *